پیروزی انقلاب بحرین قطعی است
دبير دين و زندگي
ديني

پیروزی انقلاب بحرین قطعی است
"حجت‏الاسلام و المسلمین اختری" پیروزی خیزش مردم بحرین را دیر یا زود قطعی دانست و گفت: ممکن است در مرحله‏ای به خاطر شدت فشارها و عدم امکانات ضعف و کندی در مسیر این خیزش به وجود بیاید اما باید دانست که این حرکت پایان ناپذیر است و مردم بحرین به پیروزی خواهد رسید چرا که برای خدا قیام کردند و هدفشان دین، عزت، کرامت و شرفشان است.

 

پیروزی انقلاب بحرین قطعی است

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ همایش" صد روز مقاومت مظلومانه"همزمان با صدمین روز خیزش مردم مظلوم بحرین عصر امروز ـ سوم خرداد ماه  ـ به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، با همکاری انجمن مطالعات سیاسی و خبرگزاری ابنا( وابسته به مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام)در محل سالن همایش‏های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

در این همایش "حجت‏الاسلام والمسلمین اختری" در سخنانی آینده خیزش و راه‏کارهای عملی حمایت از مردم بحرین را مورد بررسی قرار داد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‏بیت (ع) در آغاز سخنان خود ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و تشکر از برگزار کنندگان این همایش، برگزاری چنین همایش‏هایی را ضروری دانست و گفت: یکی از وظایف اساسی که به عهده همه ما و حوزه علمیه قم به طور خاص است، آگاهی از وقایعی است که در جهان اسلام می‏گذرد تا از این طریق هر کس بتواند با تحلیل درست و دقیق نسبت به وقایع پیرامون خود مسئولیت خود رابشناسد و براساس آن اقدام کند.

حجت‏الاسلام اختری با اشاره به این حدیث از پیامبر گرامی اسلام(ص) که اگر کسی مسلمانی را در مشکل ببیند، فریاد او را بشنود و به یاری او نشتابد، مسلمان نیست تصریح کرد: درک درست از قضایا بستگی به بصیرت و آگاهی دارد و از این طریق است که انسان می‏تواند نسبت به آنچه در جهان می‏گذرد مطلع شود و وظیفه خود رابشناسد.

معاون سابق امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: بهترین و دقیق‏ترین تحلیل نسبت به تحولات اخیر در جهان اسلام تحلیل رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه است که تا کنون هم تداوم داشته است.

وی افزود: بسیاری از آغاز این تحولات تلاش کردند براساس توطئه‏ای آمریکایی این وقایع را تحریف کنند و دلایل آن را به انگیزه‏های اجتماعی، اقتصادی و معیشتی تقلیل دهند؛ در حالی که اساسی ترین و بنیادی ترین دلیل و انگیزه حرکت‏های اخیر منطقه، اسلام و دین است.

حجت‏الاسلام اختری باانتقاد از کسانی که معتقدند برای جلوگیری از ایجاد حساسیت علیه جمهوری اسلامی لزومی ندارد که تبلیغ شود انقلاب اسلامی و اندیشه های حضرت امام(ره) باعث این تحولات بوده، خاطر نشان کرد: در حال حاضر دشمن، جمهوری اسلامی را در نوک پیکان حملات خود قرار داده است و آل سعود و آل خلیفه به طور مرتب جمهوری اسلامی را چه در بیانیه‏های رسمی، چه در جلسات خصوصی و چه در گفت‏وگوهای دو یا چند جانبه به جمهوری اسلامی حمله می‏کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اقداماتی که تاکنون از سوی جمهوری اسلامی در حمایت از تحولات منطقه صورت گرفته را ناکافی دانست و گفت: اقداماتی که در جمهوری اسلامی شکل گرفت، حرکات تبلیغی و ابراز انزجار و تنفر از جنایات واقع شده در بحرین بود اما در زمینه‏های میدانی و عملی کار خاصی انجام نگرفت.

وی با اشاره به برخورد شدید با حرکت مسالمت‏آمیز مردم بحرین تصریح کرد: مردم بحرین حتی مانند مردم فلسطین در انتفاضه، از سنگ استفاده نکردند، شیشه‏ای را نشکستند و به دفتر یا پلیسی تعرض نکردند؛ اما در عین حال شدیدترین برخورد نسبت به آنها صورت می گیرد و حتی از نظر نظامی، عربستان سعودی به خود اجازه می‏دهد این کشور را به اشغال نظامی درآورد.

حجت‏الاسلام اختری با انتقاد شدید از رسانه‏های گروهی گفت: رسانه‏های گروهی در وقایع بحرین چنان عمل کردند که گوییی در نقشه جهان جایی به نام بحرین وجود ندارد یا اصلا هیچ حرکتی در این کشور واقع نمی‏شود.

وی ادامه داد: از نظر کشورهای امپریالیستی به گونه‏ای وانمود می شود که یک جریان طغیانگری در بحرین رخ داده که حکومت در پی مقابله با آن است. از سوی دیگر مجامع حقوق بشری حتی صلیب سرخ جهانی و هلال احمر هم هیچ حرکتی در دفاع از مردم بحرین انجام ندادند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر دینی بودن تحولات تونس، مصر، یمن و بحرین تصریح کرد: دینی بودن این تحولات است که باعث وحشت امپریالیسم شده است.

حجت‏الاسلام و المسلمین اختری در تشریح قیام مردم بحرین خاطرنشان کرد: بحرین از زمان انقلاب اسلامی در ایران شاهد شکل‏گیری حرکات اسلامی بوده است و وقایع اخیر در این کشور هم انتفاضه دیگری در ادامه این تحولات است.

وی افزود: خیزش مردم بحرین حتی در شعارها، خیزشی اسلامی و برگرفته از انقلاب اسلامی و اندیشه‏های حضرت امام(ره) است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیروزی خیزش مردم بحرین را دیر یا زود قطعی دانست و گفت: ممکن است در مرحله‏ای به خاطر شدت فشارها و عدم امکانات ضعف و کندی در مسیر این خیزش به وجود بیاید اما باید دانست که این حرکت پایان ناپذیر است و مردم بحرین به پیروزی خواهد رسید چرا که برای خدا قیام کردند و هدفشان دین، عزت، کرامت و شرفشان است.

حجت‏الاسلام اختری با ابراز تأسف عمیق از دردها و مصائب مردم بحرین خاطر نشان کرد: مردم بحرین در شرایطی قرار گرفتند که شهید، زندانی و مجروح دادند و متحمل همه گونه تعرض و مصیبتی شدند. مصایبی که آنقدر شرم آورند که حتی نقل آن‏ها هم ممکن نیست.

وی افزود: کینه توزان وهابی، آنقدر در تعدیاتشان به خانواده‏ها، نوامیس مردم، کشتن افراد و شکنجه بی‏شرمانه عمل کردند که روی جلادان و جنایت‏کاران تاریخ را سفید کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)تصریح کرد: آل خلیفه با جنایاتی که انجام داده هرگز نخواهد توانست حداقل در میان هفتاد درصد مردم این کشور جایگاهی داشته باشد و درنتیجه در مسیر نابودی قرار گرفته است.

حجت‏الاسلام اختری ادامه داد: آل سعود و آل خلیفه باید بدانند که این نهایت کارشان است؛ آنها از اینکه آل خلیفه سقوط کند و این موج به سایر کشورهای منطقه به ویژه عربستان برسد و در نتیجه پیروزی بزرگی برای پیروان اهل بیت(ع) حاصل شود، هراس دارند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه "هلال مقاومت" در منطقه شکل گرفته است ابراز کرد: پادشاه اردن چندی پیش تعبیر "هلال شیعی" را در توصیف وضعیت منطقه به کار برده بود در حالی که باید گفت به کوری چشم آنها این "هلال مقاومت" به بدر شب چهارده مقاومت خواهد رسید.

حجت‏الاسلام و المسلمین اختری ضمن اشاره به گفته‏های حضرت امام(ره) در مورد اشتباه شوروی در اشغال افغانستان تصریح کرد: زمانی که آل سعود، بحرین را اشغال کرد، مقام معظم رهبری گفتند آل سعود همان اشتباه شوروی را کرد و سرنوشتی همانند شوروی یعنی نابودی در انتظارش خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با توجه به تقسیم بندی موجود در عربستان خاطر نشان کرد: آل سعود تنها 20 تا 22 درصد از مردم عربستان را پوشش می دهند و بیش از هفتاد درصد از مجموعه های موجود در این کشور با آل سعود مخالفند و به دنبال فرصتی برای ابراز مخالفت خود هستند.

وی اعلام خروج آل سعود از بحرین ظرف چند روز آینده را نشانه شکست آنها ارزیابی کرد و گفت: کشتن یک عده مردم عادی و معمولی که به خیابان‏ها آمدند هیچ ارزشی ندارد بلکه آنها با این کار بیشترین ننگ و نفرت را برای خودشان در کشورهای اسلامی به بار آوردند و در نتیجه ناچارند که از بحرین خارج شوند.

سفیر سابق ایران در سوریه نسبت به مصادره دستاوردهای بیداری اسلامی توسط دستگاه‏های تبلیغاتی هشدار داد و گفت: با وجود تلاش دستگاه‏های تبلیغاتی برای مصادره اهداف و دستاوردهای انقلاب‏های تونس و مصر، در انتخابات آینده مصر و تونس این اسلام‏گراها هستند که اکثریت را به دست خواهند آورد.

حجت‏الاسلام اختری ضمن اشاره به موفقیت‏های هر روزه مسلمانان پس از انقلاب اسلامی ابراز کرد: امیدواریم این موفقیت‏ها به حرکت جهانی اسلام منتهی شود و ما شاهد آن باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح اقداماتی که می‏‏توان در قبال تحولات بحرین انجام داد گفت: بهره گیری از فضای موجود بایستی از سیاستهای ما باشد و از سوی دیگر هم باید برای روزی که آل سعود مجبور به فرار از بحرین می‏شود برنامه داشته باشیم.

حجت‏الاسلام اختری با تقدیر از تلاش‏های تبلیغاتی و رسانه‏ای در ایران افزود: در این صد روز مقاومت مردم بحرین کارهای خوبی از سوی رسانه‏های جمهوری اسلامی صورت گرفت اما باید در جهت تداوم این تلاش‏ها اقدام کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تقدیر از مواضع مراجع تقلید، حوزه علمیه و دانشگاه‏ها به اقدامات دیگری که می توان در جهت حمایت از مردم بحرین انجام داد اشاره کرد و گفت: بایستی با حمایت‏های سیاسی، حقوقی و مالی مردم این کشور را یاری داد.

وی ادامه داد: می‏‏توان سازمان‏های حقوق بشری را با امضای طومار، تشکیل جمعیت‏های دفاع از حقوق مردم بحرین تحت فشار قرار دهیم و بایستی در این زمینه حقوقدانان هم تلاش کنند.

حجت‏الاسلام اختری بر نقش مؤثر زنان تأکید کرد و افزود: زنان هم به نوبه خودشان می توانند اقدامات مؤثری انجام دهند به گونه‏ای که دنیا را تحت تأثیر قرار دهند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اقدامات این مجمع در دفاع از حقوق مردم بحرین تصریح کرد: مجمع جهانی اهل بیت (ع) تاکنون سعی کرده با توجه به امکانات خود اقداماتی را انجام دهد که بایستی تداوم پیدا کند.

وی با تأکید بر مؤثر بودن اقدامات مردمی در جهت حمایت از قیام مردم بحرین خاطر نشان کرد: فریاد مردم در قم یا تهران می تواند مردم بحرین را در راه خود ثابت قدم نگه دارد و از سوی دیگر مردم در تمام کشورها هم می‏توانند حرکت‏هایی را ترتیب دهند تا مردم بحرین بدانند که در عرصه جهانی تنها نیستند.

حجت‏الاسلام و المسلمین در پایان ابراز امیدواری کرد که تمام این اقدامات در دفاع از حقوق مردم بحرین تا حصول نتیجه تداوم یابند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, :: 1:18 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.