کودکمان را چگونه کتابخوان کنیم؟
دبير دين و زندگي
ديني
درعصر ارتباطات و رایانه کودکان تمایلی به کتاب خواندن ندارند اما یکسری هشدا‌ر‌ها و توصیه وجود دارد که می‌توان کودکان را با کتاب مانوس کرد.
محمد خسروی روانشناس گفت: در عصر تکنولوژی، ارتباطات با وجود تلویزیون، رایانه و بازی‌های کامپیوتری کودکان دیگر علاقه‌ای به کتاب خواندن ندارند. اما بعضی از والدین می‌توانند با یکسری مسائل کتاب خواندن را به یک لذت به فرزندانشان القا کنند.

وی افزود: به شخصیت‌های داستانی جان بدهید، او را به کتابخانه ببرید، او را عضو گروه و یا محله سرا بکنید، مجله‌های رنگارنگ و یا مجلات علمی و تخیلی بخرید، سعی کنید داستان‌های ترانه‌دار برای کودکتان بخوانید.

وی اذعان داشت: کتابخانه تنها مکانی است که انسان را برای مطالعه سرشوق می‌آورد، ‌در کتابخانه به فرزند خود اجازه دهید خودش کتاب مورد علاقه‌اش را بگردد و انتخاب کند.

وی توصیه کرد: برای کودکان به دنبال کتب درسی و کمک درسی نباشید زیرا روح آن‌ها لطیف است سعی شود کنار کمک درسی‌ها یک مجله و یا کتاب غیر درسی جهت علاقه‌مند کردن کودکان به خواندن کتاب است و سعی شود کتاب‌هایی که با شعر خوانده می‌شود با نوار یا کاست ترانه همراه باشد تا کودک نسبت به بازی‌های رایانه‌ای مشتاق‌تر شود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:روانشناس ، تلویزیون ، رایانه ، کتاب, :: 1:28 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.