عضو کمیسیون انرژی مجلس از احداث مجتمع پروپیلن در شهرستان سرخس خبر داد.
دبير دين و زندگي
ديني
 

عضو کمیسیون انرژی مجلس از احداث مجتمع پروپیلن در شهرستان سرخس خبر داد.

 

 

 

 

 

 

احمد سجادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم سرخس گفت: یکی از صنایعی که بسیار مهم است و جزو صنایع پایدار، درآمدزا و اشتغال آفرین است صنعت نفت و گاز است.


نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی افزود: صنعت نفت و گاز در سرخس وجود دارد اما متاسفانه در سرخس فقط به پالایش گاز توجه می شود و گاز را در مصارف خانگی و صنعتی به مصرف می رسانند در حالی که به صنایع پایین دست نفت و گاز یعنی پتروشیمی ها توجه نمی شود و در سرخس مجتمع های پتروشیمی ایجاد نشده است.

 

ساخت مجتمع یا پالایشگاه پروپیلن در سرخس

 

سجادی اذعان کرد: ایجاد مجتمع پتروشیمی در سرخس در مجمع نمایندگان خراسان رضوی مورد تاکید قرار گرفته و باید این صنعت در سرخس احیا و احداث شود زیرا که یکی از بهترین صنایعی است که می تواند درآمد زایی و ارز آوری و مهمتر از همه اشتغال زایی داشته باشد.


وی در ادامه از تاییدیه ی وزارت نفت برای ساخت مجتمع یا پالایشگاه پروپیلن در سرخس خبر داد.


عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: احداث پالایشگاه پروپیلن یا مجتمع GTP از طرح های بسیار مهم صنعتی و اشتغال زا برای استان خراسان رضوی است و امیدورایم با توجه به موافقت آقای زنگنه این طرح اجرایی بشود.


سجادی اذعان کرد: در جلسات مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز موضوع نگاه به مناطق استان باتوجه به منابعی که دارند مطرح شده است و هر شهر و منطقه ای با توجه به منابعی که دارد توسعه پیدا کند و به همین خاطر در شهرستان سرخس با توجه به وجو د نفت و گاز باید صنعت نفت و گاز توسعه بیشتری داشته باشد که پالایشگاه GTP ( تبدیل گاز به پروپیلن) تاثیر بسیار زیادی در بحث اشتغال زایی در استان خراسان رضوی خواهد داشت.

 

«سند راهبردی نفت» در کمیسیون انرژی در حال بررسی و تنظیم است


وی در ادامه درباره دستور کار کمیسیون انرژی مجلس گفت: از مهمترین مسائلی که در کمیسیون انرژی در حال بررسی و تنظیم است « سند راهبردی نفت » است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنظیم « سند راهبردی نفت » یکی از کارهای مهم و ماندگار کمیسیون انرژی مجلس خواهد بود.


سجادی گفت: این سند چشم اندازها و راهکارهای وزارت نفت و همچنین مسیرهای قانونی برای دسترسی به اهداف را شامل می شود که بخشی از کارهای تنظیم این سند ملی در کمیسیون انرژی در حال انجام است و در مرکز پژوهش های مجلس و مرکز پژوهش های وزارت نفت نیز بررسی می شود و امیدواریم « سند راهبردی نفت » برای سال 93 آماده شود.

 

جذب پیمانکاران و سرمایه گذاران داخلی یکی از مسائل مهم در حوزه انرژی است


وی در ادامه با اشاره به اینکه بررسی مقدار و نحوه فروش نفت از دیگر برنامه های کمیسیون انرژی است بیان کرد: نظارت بر پالایشگاه ها و همچنین تلاش برای آسان کردن جذب پیمانکاران و سرمایه گذاران داخلی از مهمترین برنامه هایی است که در کمیته های مختلف کمیسیون انرژی درحال بررسی است.


عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه آسان کردن جذب پیمانکاران و سرمایه گذاران داخلی یکی از مسائل مهم در حوزه انرژی است ادامه داد: تلاش می کنیم تا بتوانیم از طریق وزارت نفت و صندوق توسعه ملی پیمانکاران داخلی توانمند را جذب کنیم و شاهد بهره برداری سریع از فازهای گازی عسلویه باشیم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 9 دی 1392برچسب:سرخس,پتروشیمی, سجادی, :: 17:38 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.