9 دي؛ مصداق حديث «كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا»
دبير دين و زندگي
ديني
نمايندگان مجلس در گفتگو با «شفاف» مطرح كردند
اين شكست ها و ناكامي ها را مي توانيم در بسياري از جاها و حوادثي كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي رخ داد همچون جنگ تحميلي، ترورها، در غائله هاي كه به بهانه هاي گوناگون در كشور رخ دادند ببنيم.
شفاف: امروز روز 9 دي است. روزي كه در آن مردم انقلابي ايران جهت پاسخگويي به فتنه انگيزي و ناآرامي هايي كه فتنه گران در طي هشت ماه براي كشور رقم زدند وارد ميدان شدند و خواب آنها را براي به دست يابي به اهداف ناصواب و پليد خود آشفته ساختند و با حضور حماسي و مثال زدني خود خط بطلاني كشيدند بر ادعاهاي پوچ و ياوه سرايي ها رسانه ها و دستگاه هاي تبليغاتي غرب.

به همين دليل از روز 9 دي عنوان «يوم الله» ياد مي شود و اين روز تاريخي در كنار ساير روزهاي تاريخ انقلاب اسلامي همچون 22 بهمن و 12 فروردين در ذهن  و خاطره ملت ايران جاودانه شد و برگ زرين ديگري از دفتر تاريخ انقلاب ورق خورد. در روز 9 دي مردم ايران با سردادن شعار «لبيك يا خامنه اي» و «لبيك يا حسين» اعتقاد و پايبندي خود را به نظام اسلامي و آرمان هاي انقلاب نشان دادند. از همين رو «شفاف» در گفتگو با نمايندگان مجلس به بررسي اهميت، نقش و جايگاه اين روز در تاريخ انقلاب اسلامي پرداخت.

مردم حق را از باطل مشخص كردند

محمد علي اسفناني عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس  با بيان اينكه دشمني مخالفان نظام چيز پنهاني نيست اما اينكه چرا تا كنون آنها موفق نشدند به اهداف خود دست پيدا كنند به «شفاف» گفت: «مهمترين دليل اين امر پشتوانه عظيمي مردمي انقلاب اسلامي است كه موجب شده است دشمنان اين مرز و بوم در رسيدن به اهداف خود با ناكامي مواجه و سرخوردگي مواجه شوند.»

به گفته وي، اين شكست ها و ناكامي ها را مي توانيم در بسياري از جاها و حوادثي كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي رخ داد همچون جنگ تحميلي، ترورها، در غائله هاي كه به بهانه هاي گوناگون در كشور رخ دادند ببنيم. 

اين نماينده مجلس در ادامه در بيان اين كه چرا از كلمه «فتنه» براي توصيف وقايع سال 88 استفاده شد نيز گفت: «شايد لفظ فتنه به اين خاطر مصداق پيدا مي كند اين بود كه با توجه به اينكه يك تعداد از افراد به تحريك سران فتنه آمدند به خيابان اين توهم براي رسانه ها به وجود آمد كه آنها نماينده همه مردم ايران هستند و به صراحت از اين مجموعه حمايت كردند و حتي شعارهايي كه فتنه گران مي دادند از سوي اين رسانه ها ترويج مي شد.»

 از اين رو به گفته وي، اگر كوچكترين موفقيتي در اين كار ديده مي شد آنوقت آن را به حساب ملت مي گذاشتند. وي در ادامه افزود: «دولت اگر در اين زمينه با آنها مقابله مي كرد مصداق حرف آنها مي شد كه آنها قائل بودند كه مردم در مقابل نظام ايستادند و نظام دارد آنها را سركوب مي كند. به همين دليل بود كه برخورد دولتي كم اتفاق افتاد و لذا مي طلبيد كه مردم بيايند و آنها را از انقلاب دور كنند.»

افضلي فرد اهميت ديگر واقعه 9 دي را در اين مي داند كه اين حركت يك حركت خودجوش مردمي بود كه در ان طيف وسيع هاي مردم از بخش هاي گوناگون جامعه وارد عرصه شدند و به دنيا گفتند آن مردمي كه از آنها دم مي زدند آنهايي نبودند كه عليه نظام شعار مي دادند بلكه كساني هستند كه در حمايت از نظام به خيابان آمدند و اين امر موجب تثبيت موقعيت انقلاب اسلامي و نظام جمهروي اسلامي شد. به گفته اين نماينده مجلس اهميت ديگر اين روز باز مي گردد كه به تبعيت خواص از مردم.


وي اظهار كرد: «اگرچه خواص در جامعه تاثيرگذار هستند اما گاهي ممكن است خواص نيز در برخي زمنيه ها عقب بمانند و طوري عمل كنند كه حق از باطل تشخيص داده نشود اما حركت مردم موجب شد راه درست و حق مشخص شود و عظمت اين كار تا ابد در ياد مردم باقي خواهند ماند. اسفناني در پايان با بيان اينكه 9 دي يك روز خاص نيست كه ما آن را گرامي بداريم گفت اين يك واقعه و پيچش تاريخي است كه بايد از آن عبور كرد و مردم نيز به خوبي نشان دادند كه به خوبي مي توانند از پيچهاي تاريخ عبور كنند و اين مي تواند الگويي باشد براي اتفاقات آينده.

برخورد با احياگران فتنه

سيد مهدي موسوي نژاد ديگر نماينده مجلس بود كه در گفتگو با «شفاف» به تشريح اهميت واقعه 9 دي پرداخت. وي گفت: 9 دي مهمترين حادثه و پديده اي است كه مردم در جهت مقابله با زياده خواهي فتنه گران داخل كشور و كساني كه مي خواستنند از طريق دست اندازي به حقوق مردم به قدرت برسند به وقوع پيوست. به گفته اين نماينده مجلس اين اتفاق پديده اي ميمون و مباركي بود كه باعث شد بساط فتنه در كشور جمع شود و بصيرت افزايي كه در جامعه به وجود آمد موجب شد چهره كريه و زشت منتسب به دست اندركاران فتنه و حاميان آنها هويدا گردد.

موسوي نژاد با باين اينكه مسببان اين فتنه بايد مجازات شوند، افزود: «اين خواسته آحاد مردم است كه متوليان امر بايد به آن بپردازند. قوه قضاييه و دستگاههاي امنيتي  با كساني در حال نبش قبر كردن و احيا كردن دوباره فتنه هستند برخورد شديدي داشته باشد تا مجدداً شاهد اين فتنه انگيزي ها و دست اندازي به حقوق مردم نباشيم.»

9 دي «يوم الله» است

روح الله بيگي نائب رييس كميسون اقتصادي مجلس در گفتگو با «شفاف»  گفت: «9 دي روز تجلي ايران عاشورايي بود. روز تجلي ايران ولايي و ولايتمدار بود. 9 دي اگر در زمستان و يخبندان بود ولي گلهاي اسلام و انقلاب شكوفه داد.» 9 دي به گفته اين نماينده مجلس، روز لبيك ميليونها نفر خير انديش و آزاد انديش به بلنداي اسلام، خون پاك شهداي والامقام بود.

 اين نماينده مجلس اين روز را مصداق حديث معروف «كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا» دانست. به گفته وي هرچند كه در اين روز ايران كربلايي و عاشورايي بود ولي اين عاشورا با عاشوراي سرو و سالار شهيدان يك تفاوت ويژه اي داشت. به اعتقاد بيگي، در آن عاشورا امام حسين (ع) را تنها گذاشتند جز 72 نفر، اما در اين عاشورا ميليونها نفر به ياري ولايت و رهبر معظم انقلاب آمدند. در 9 دي همه ياوران ولايت و امام زمان در صفوف به هم پيوشته شعار عزت، عزمت، استقلال و آزادي، جمهوري اسلامي سردادند و شعار لبيك يا حسين و لبيك يا خامنه اي را به گوش همه جهانيان رساندند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 9 دی 1392برچسب:9دی, بیانیه , نمایندگان, مجلس, :: 15:40 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.