پنج نشانه ابتلا به بیماری‌های خطرناک در مردان
دبير دين و زندگي
ديني

 

 

کد خبر: ۳۰۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۵
 

 

متخصص تغذیه و رژیم درمانی و رییس انجمن تغذیه حامی سلامت ایران گفت: پنج نشانه در مردان وجود دارد که نشان دهنده ایجاد زمینه برای ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، فشارخون و دیابت است.

 
به گزارش ایرنا، دکتر سید ضیاء الدین مظهری به مناسبت هفته ملی سلامت مردان -اول تا هفتم اسفند- افزود: چاقی غیرطبیعی شکم و انباشتگی چربی در این قسمت از بدن یکی از این علایم خطر است بطوریکه اگر قطر شکم از 89 سانتی متر در مردان فراتر برود، زمینه ساز بروز بیماری های مزمن است.

 
وی میزان تری گلیسیرید (نوعی چربی مضر) در بدن بیش از 150 میلی گرم در دسی متر، کلسترول (نوعی چربی خوب) کمتر 40 میلی گرم در دسی متر و فشارخون مساوی یا فراتر از 13 و نیم روی هشت را از دیگر علایم خطر بروز بیماری های مزمن عنوان کرد.

 
وی که مدیریت گروه تغذیه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی را نیز برعهده دارد، اظهار داشت: همچنین افرادی که میزان قند ناشتا آنان بیش از 110 میلی گرم باشد در معرض ابتلا به دیابت نوع دو قرار دارند که خودش عامل و زمینه ساز بروز انواع بیماری ها می شود.

 
مظهری ادامه داد: متاسفانه عدم تشخیص و تاخیر در درمان به موقع دیابت و فشار خون موجب از کار افتادن ارگان های حساس بدن مانند کلیه و چشم و گرفتگی رگ های خونرسان مغز و قلب شده و زمینه بروز سکته های قلبی و مغزی را فراهم می کند.

 
وی به مردان توصیه کرد برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر مزمن مانند دیابت از افزایش وزن و چاقی های خزنده، پیشگیری کنند.

 
این متخصص تغذیه گفت: افرادی که پنج علامت خطرناک افزایش قند، افزایش چربی مضر، کاهش چربی مفید، فشار خون بالا و چاقی و اضافه وزن را داشته باشند پنج برابر بیش از افراد دیگر در معرض دیابت و سه برابر بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:سرخس , ذوالفقاری, نشانه بیماری, :: 4:32 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.