دو شیفت کار هم جواب خانوارها را نمی دهد
دبير دين و زندگي
ديني

 

ردار تهران: دو شیفت کار هم جواب خرج خانواده را نمی‌دهد/ دو راهی‌ها و کاش‌های قالیباف

kashhaye ghalibaf
شهردار تهران گفت: امروز پدرانی وجود دارند که با تمام تلاش و حتی دو شیفت کار کردن در مقابل خواسته های به حق خانواده شرمنده می‌شوند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف در جشنواره سرو و سوسن که در برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه بزرگترین توفیقی که خداوند به ما داده این است که مشکلی را از شهروندی برطرف سازیم، گفت: مکارم اخلاق در جامعه بشریت از مهمترین مواردی بود که پیامبر بزرگ اسلام به آن توجه داشت. به همین دلیل ما نیز باید اخلاق را سرلوحه زندگیمان قرار دهیم. به گونه ای که در ارتباط با خود، پدر و مادر، خانواده، همسایگان و تمامی جامعه بشری با محبت و گذشت رفتار کنیم.
شهردار تهران با عرض تبریک به مناسب میلاد نبی مکرم اسلام و خیر مقدم به دختران زنان سرپرست خانوار و نیز مجموعه شهرداری به خصوص ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، افزود: در زندگی همه انسان ها فراز و نشیب هایی وجود دارد که شامل روزهای شاد و روزهای که توام با سختی و تلخی است. بنابراین باید با اتکا به درون خودمان و با ایمانی که در ما وجود دارد در مقابل این فراز و نشیب ها و تمام سختی ها بایستیم و فکر نکنیم که زندگی همیشه روال مطلوب را دارد.

شهردار تهران ادامه داد: مهم این است که ما هیچ گاه عنایت خداوند تبارک و تعالی را در زندگی خود به فراموشی نسپاریم.

قالیباف افزود: در فرهنگ قرآنی ما زمانی که هیچ برگی بی اذن خداوند از درخت جدا نمی شود محال است که خداوند بندگان خود را رها کند و توجه ای به آنها نداشته باشد. اگر ما در کارها به خداوند توکل کنیم و یقین داشته باشیم که همه چیز از اوست و واسطه ها را تنها اسبابی بدانیم که خداوند بر سر راهمان قرار داده نه آنکه ابزار گره گشای زندگی ما شوند، می توانیم در زندگی موفق باشیم.

وی با تاکید بر اینکه خداوند بندگان خود را دوست دارد و هرگز آنان را فراموش نمی کند خطاب به دختران حاضر در این مراسم گفت: من از شما خواهش می کنم که این موضوع را با تمام وجود باور کنید، آن را تمرین کنید و ببینید که چه اتفاقی می افتد البته نیازهای شما باید در چارچوب خیر انسانی تعریف شده باشد و نه آنچه را که شما را به سمت باطل هدایت می کند.

قالیباف تاکید کرد: اگر با صداقت تمام عقل خود را به کار بگیرد و بر خداوند توکل کنید، خواهید دید که چه گره گشایی در کارتان اتفاق می افتد.

 

دوراهی‌ها و کاش‌های قالیباف

شهردار تهران گفت: بارها و بارها در زندگی خود بر دو راهی های بسیاری قرار گرفتم اما امروز که باز می‌گردم و به گذشته نگاه می کنم با خودم می گویم کاش این کار را کرده و یا این کار را نکرده بودم.

وی در ادامه به حکایتی اشاره کرد و افزود: پسری وضع مالی بسیار ضعیفی داشت اما دلش می خواست با دختر پادشاهی ازدواج کند اما هر چقدر فکر کرد به این نتیجه رسید که با شرایط موجود او این کار امکان پذیر نیست. از طرفی دیگر شنیده بود که پادشاه می خواهد دخترش را به عقد کسی در بیاورد که فرد با خدا و با ایمانی باشد بنابراین پسر تصمیم گرفت تا فرد با ایمانی شود تا شاید بتواند دختر پادشاه را به عقد خود درآورد. بسیار تلاش کرد و در این مسیر گام برداشت تا اینکه در شهر و محله خود به یک انسان با ایمان و شناخته شده ای تبدیل شد. شاه با دانستن این موضوع فردی را فرستاد تا پسر را به نزد او ببرد اما آن پسرشهر را ترک کرده بود و هر چقدر به دنبال او گشتند نتوانستند او را پیدا کنند.

قالیباف افزود: فردی که رابط این موضوع بود پسر را پیدا کرد و از او در این رابطه پرسید .پسر در جواب گفت :« خدای من آنقدر مهربان است که برای اینکه عبادتش کنم من را به این مسیر کشاند بنابراین دیگر می خواهم تنها او را عبادت کنم و به این خاطر دوستش بدارم نه به خاطر اینکه به دختر پادشاه برسم او را عبادت کنم . بنابراین من کسی را عبادت می کنم که همه چیز برای اوست.»

 

به گفته قالیبافف این حکایت پند آموز نشان می دهد باید در کارها دل در گرو خدا ببندیم و تنها به او توکل کنیم.

قالیباف در ادامه خطاب به دختران گفت: ما در جامعه چند میلیونی زندگی می کنیم که مسائل و مشکلاتی دارد بنابراین باید زندگی مادی و معنوی خود را بر پایه عقلی که خداوند به ما داده پیش ببریم. طبیعتا ما هم در شهرداری تهران همین وظیفه را داریم و باید تلاش کنیم که اگر مشکلی برای شهروند عزیزی پیش آمد آن را با کار جمعی برطرف سازیم.

قالیباف تاکید کرد: نه تنها فرد در قبال جامعه مسوول است بلکه خانواده، همسایه و هم محله او نیز در مقابل افراد مسئولند و از همه مهم تر مسوولان هستند که در مقابل شهروندان وظیفه خطیرتری را بر عهده دارند.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که شهرداری تهران با یک رویکرد اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده و بدون شک باید به شهروندانی که در این شهر زندگی می کنند خدمات مطلوبی ارائه دهد گفت: اگر کارهایی که ما انجام می دهیم بر روح و روان شهروندان اثری نداشته باشد موفقیت زیادی به دست نخواهیم آورد. بنابراین توجه به این مهم از وظایف مدیران هر جامعه ای است. ما به عنوان خدمتگزار شما نیز در کنار توسعه کالبدی شهر باید به روحیات شما نیز توجه کنیم .

 

دوشیفت هم جواب خرج خانواده را نمی دهد

شهردار تهران با اشاره به اینکه بحث زنان سرپرست خانوار یکی از موضوعاتی که شهرداری تهران در سال‌های گذشته به آن توجه کرده گفت: این سوال همیشه برای من مطرح بوده چرا یک خانواده منسجم که همه تلاش می کنند و فرزندان خانواده نیز شاغلند با شرایط اقتصادی و حتی غیر اقتصادی موجود نمی توانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند. امروز می بینیم که چگونه پدرانی وجود دارند که با تمام تلاش و حتی دو شیفت کار کردن در مقابل خواسته های به حق آن ها شرمنده می شوند.

وی در ادامه اذعان کرد: امروز چطور می توان انتظار داشت مادری که در راس خانواده قرار دارد در این سختی ها بتواند به درستی خانواده خود را اداره کند اینجاست که وظیفه دینی و انسانی ما و مسوولان حکم می کند که به آن ها توجه ویژه ای داشته باشیم .

به گفته قالیباف چند سالی است که شهرداری تهران به این موضوع پرداخته و امروز زمینه ای فراهم کرده که به درون خانواده برگردیم و ارتباط مستقیمی با دختران و پسران سرپرست خانوار بگیریم.

وی تاکید کرد: هر کاری که از دستمان بر بیاید در این زمینه انجام می دهیم چرا که دغدغه من به عنوان شهردار تهران تنها شهرداری و خانواده ام نیستند بلکه شهروندان شهرم در الویت ذهنم قرار دارند.

به گفته شهردار تهران قریب به چهارسال پیش یکی از موضوعات مهمی که در ستاد توانمند سازی زنان به آن توجه کردم مباحثی چون مسائل تحصیلی، بهداشتی و درمانی بود.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز اشتغال مهترین چالش ما در جامعه شده و این موضوع در خانواده مشکلات زیادی را به وجود آورده است که لازم است بیشتر به آن توجه شود.

شهردار تهران افزود: شما جوانان نباید تعاون و همکاری را فراموش کنید و ما هم باید بستری فراهم سازیم تا بر مشکلات فائق آییم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همکاران و مسوولان ستاد توانمندسازی و من به عنوان شهردار تهران با تمام توان در خدمت شما خواهم بود تا انشاالله آینده ای بهتر از امروز برای شما رقم بزنیم و مشکلات و مسائل را برطرف سازیم.

براساس این گزارش در ادامه این مراسم از دانش آموزانی که با شرکت در کلاس های کنکور ستاد توانمند سرپرست خانوار موفق به ورود به دانشگاه شده اند با اهدای جایزه و لوح تقدیر و همچنین پرداخت مبلغ هشتصد تا یک میلیون تومان از سوی شهردار تهران و  مشیر و فیروز فر، مدیر ستاد توانمند سازی تجلیل به عمل آمد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 13 بهمن 1391برچسب:فالیباف, :: 20:26 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.