تحقیق و تفحص مجلس بابت اراضی سرخس
دبير دين و زندگي
ديني

 بته طبق آئین نامه گزارش اعضا هیأت تحقیق در کمیسیون بررسی و عرض کردم که خلاصه شده و این آن چیزی است که برای گزارش در جلسة علنی مجلس آماده شده و در کمیسیون قضائی عیناً این گزارش رأی آورده که خدمت عزیزان نماینده قرائت می شود.

گزارش در جلسة ۶۹/۳/۲۹ کمیسیون مورد تصویب اعضاء کمیسیون قرار گرفت.

گزارش از کمیسیون قضائی به مجلس شورای اسلامی.

حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا کروبی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با توجه به تقاضای آقای سید حسین قاضی زاده هاشمی نماینده محترم شهرستان سرخس و فریمان و احمدآباد مبنی بر تحقیق و تفحص در موارد زیر :

الف ـ تجمع مردم و کشاورزان سرخس در تاریخ ۱۳۶۷/۱۲/۱۲ و ۱۳۶۸/۶/۱۵ و عملکرد دستگاه قضائی و دادستان عمومی مشهد آقای علیزاده و برخورد مأمورین انتظامی.

ب ـ مشکلات مردم و کشاورزان شهرستان سرخس با اداره املاک و مؤسسه کشاورزی آستان قدس سرخس. که در جلسة علنی مورخ ۱۳۶۸/۱۱/۲۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

اشعار میدارد.

هیأت در تاریخ ۱۳۶۸/۱۲/۱۳ عازم استان خراسان گردید که مشروح گزارش سفر به شرح ذیل خلاصه میشود.

جناب آقای رضوی به عنوان رئیس و هماهنگ کننده جهت هماهنگی های لازم یک روز قبل از سفر هیأت در استان خراسان حضور یافت و در این خصوص با استاندار محترم مذاکرات لازم را انجام دادند و از طریق ایشان جهت دیدار و ملاقات هیأت با جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی تقاضا نمودند که معظم له در پاسخ به درخواست استاندار محترم فرموده بودند که آقای رضوی ریاست هیأت به تنهائی می توانند ملاقات کنند لکن هیأت را به حضور نخواهند پذیرفت. بدیهی است با توجه به اینکه هدف از دیدار با تولیت محترم آستان قدس رضوی احترام به ایشان و ایجاد هماهنگی در کار بوده است اعضاء هیأت این بی توجهی را اهانت به مجلس دانسته و دیدار فردی را مورد تأیید قرار ندادند.اما حضرت آیت اللّه شیرازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم مشهد توفیق زیارتشان در همان روز ۱۳۶۸/۱۲/۱۳ حاصل و رهنمودهایی ارائه فرمودند. و در همان روز پروندة مربوطه در ۱۱۹۵ صفحه مورد مطالعه قرار گرفت که به هیأت اعزامی تحویل گردید. سپس در تاریخ ۶۸/۱۲/۱۴ هیأت جهت معاینة محل و بررسی مسائل و گفتگو با کشاورزان و مسئولین محلی عازم شهرستان سرخس شد.

شهرستان سرخس در منطقه أی مرزی با کشور شوروی واقع است و مردمی محروم و زحمتکش و وفادار به نظام و اسلام و پیرو حضرت امام رضوان اللّه تعالی علیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی می باشند و علیرغم امکانات بالقوة محلی شدیداً در فقر و محرومیت به سر می برند.

در ابتدای ورود به شهرستان سرخس هیأت مورد استقبال مردم قرار گرفت و پس از استقرار و اجتماع در مسجد جامع یکی از کشاورزان به نمایندگی از سوی جمعیت ضمن خوشحالی از حضور هیأت قدردانی و تشکر نمود و سپس آقای قاضی زاده هاشمی از حضور هیأت در بین مردم اظهار خرسندی نمود و خیرمقدم گفتند و سپس جناب آقای رضوی به عنوان ریاست هیأت سخنانی بیان داشتند و از آرامش و انضباط مردم سرخس تشکر نمودند و نسبت دادن هرگونه تشنج و ناامنی را به مردم شریف سرخس مردود دانستند. سپس ۳ نفر از نمایندگان نصفه کارها و ۶ هکتاریها و دیم کاران در عصر همان روز با اعضای هیأت در محل فرمانداری دیدار و گفتگو کردند و دو نفر از اعضای هیأت با کسانی که مورد ضرب و شتم و دستگیری قرار گرفته بودند جلسه أی داشته و اطلاعات لازم را کسب نمودند و سپس با مسئولین محلی از جمله مسئولین قضایی و دفتر عمران آستان قدس در سرخس و مسئولین امور اقتصادی و دارائی و اداره ثبت اسناد و نیروهای انتظامی اعم از کمیته، شهربانی، ژاندارمری جلسه أی تشکیل داده شد و اخبار لازم در رابطه با جریانات سرخس ارائه نمودند و در ظهر همان روز هیأت در محل ایستگاههای دامپروری و حوضچه های ماهی و اراضی جنگل جهت بازدید حضور پیدا کردند.

د ادامه در بخش 2 مطالعه فرمایید ۱۳۶۸

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 10 آذر 1394برچسب:سرخس,آستان قدس,تحقیق و تفحص, :: 1:6 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.