پاپ اسناد سری هولوکاست را فاش می‌کند
دبير دين و زندگي
ديني
 
پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها درصدد باز کردن اسناد و مدارک سری واتیکان در خصوص عملکرد کلیسا در قبال یهودیان در زمان جنگ دوم جهانی است.
  ˈابراهام شورکاˈ مدیر سمینار خاخامی بوئنس آیرس به روزنامه انگلیسی ˈساندی تایمزˈ گفته است که پاپ فرانسیس قصد بازکردن اسناد و بایگانی های سری واتیکان برای روشن کردن عملکرد کلیسای کاتولیک در زمان پاپ ˈپیو دوازدهمˈ در جنگ دوم جهانی در قبال یهودیان را دارد.

وی گفت: باز کردن بایگانی های سری واتیکان مساله ای بسیار مهم و حساس است و پاپ می خواهد قبل مراسم تقدیس پاپ ˈپیو دوازدهمˈ، عملکرد و موضع وی در قبال یهودیان در زمان جنگ دوم جهانی بررسی کند.

انسا نوشت: بسیاری از منتقدین بر این عقیده اند که واتیکان در جنگ دوم جهانی به اندازه کافی در مقابل آلمان نازی ایستادگی نکرد و سکوت او منجر به کشته شدن بسیاری از یهودیان به دست نازی ها شد. گفتنی است که عکس پاپ پیو دوازدهم نیز در موزه هولوکاست در میان افراد بد نصب شده است.

پاپ فرانسیس قرار است روز 24 ما مه آینده (سوم خرداد) برای سفری سه روزه عازم اراضی اشغالی شود و در آنجا با نمایندگان تمام کلیسای های بیت المقدس از جمله پاتریارک بارتولومئو دیدار و در مراسم مذهبی شرکت کند.

فرانسیس چهارمین پاپ کلیسای کاتولیک محسوب می شود که به سرزمین های مقدس سفر می کند. پیش از وی پاپ پل ششم (1964)، ژان پل دوم (2000) و بندیکت شانزدهم (2009) به سرزمین های مقدس سفر کرده بودند.

ˈخورخه ماریو برگوگلیوˈ 76 ساله دویست و شصت و ششمین پاپ کلیسای کاتولیک است که پس از استعفای پاپ بندیکت شانزدهم از سوی شورای کاردینال ها در واتیکان روز 13 مارس 2013 انتخاب شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.