دبير دين و زندگي
ديني

مداحی

شاه عبدالعظيم حسنی فرمود: به حضرت جواد عليه السلام عرض كردم كه به زيارت قبر حضرت سيدالشهدا عليه السلام مشرف شوم يا به زيارت پدرتان . فرمود: اندكى درنك كن ؛ سپس داخل اندرون شد بعد - در حالى كه اشكهايش بر رخسارش جارى بود - خارج شد و ...
شفاف - گروه مذهبی: امام عليه ‏السلام در برخورد با مردمان چهره راستين اسلام را ترسيم مى كرد، آن هم در عصرى كه جلال و شكوه پوشالين دستگاه خلافت از اين آيين، سيمايى ديگر ارائه مى‏داشت.

نخستين نكته اينكه او ديگران را هم داراى ارزش انسانى مى‏دانست و از اين ديدگاه با آنان برخورد مى‏كرد. ابراهيم‏بن عباس مى‏گويد:
«هيچ نشنيدم و نديدم كسى برتر از ابوالحسن رضا عليه‏السلام باشد. بر هيچ كس به سخن خويش بى‏مهرى و ستم روا نداشت، سخن هيچ كس را نبريد، هيچ نيازمندى را بى‏پاسخ نگذاشت، پاى خود در حضور هيچ كس دراز نكرد، در پيش هيچ كس لم نداد، هرگز غلامان و وابستگان خويش را ناسزا نگفت، به گاه خنده قهقهه نزد، بر سفره غلامان و وابستگان خود مى‏نشست، بسيار در پنهان صدقه مى‏داد و به ديگران كمك مى‏كرد».

چرا زیارت امام رضا از زیارت امام حسین بالاتر است؟

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 13 دی 1392برچسب:زیارت , امامم رضا(ع), :: 1:46 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
اعمال و وقایع رخ داده در ماه ربیع‌الاول به عنوان سومین ماه قمری، به شرح زیر است.

در این ماه آثار رحمت خداوند هویداست و ذخایر برکات خداوند و نورهای زیبایی او بر زمین فرود آمده است، زیرا میلاد رسول خدا (ص) در این ماه است و سزاوار است که همه علاقه‌مندان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) آن را ارج نهند و گرامی بدارند.

 

ماه ربیع‌الاول آمیخته با خاطره غم‌انگیزی چون شهادت امام حسن عسکری(ع) و مطابق روایت معروف، ماه میلاد مبارک پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت صادق(ع)، هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه، آغاز امامت پربرکت حضرت بقیة اللّه(عج) و ماه رخداد واقعه عظیم «لیلة‌المبیت» است.

بقیه ذر ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 13 دی 1392برچسب:ماه ربیع الاول, :: 1:39 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
نگاهی به یک خرافه رایج؛
این باور غلط که به صورت بشارت بهشت از قول پیامبر (ص) در راستای خوشنودی ایشان از پایان یافتن ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول صورت می‌گیرد...
با پایان یافتن ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول شاهد رواج یک باور غلط در جامعه ایمانی هستیم که در شرایط کنونی از طریق پیامک یا ایمیل، منتشر می‌شود.

این باور غلط که به صورت بشارت بهشت از قول پیامبر صلوات الله علیه و آله در راستای خوشنودی ایشان از پایان یافتن ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول صورت می‌گیرد، متأسفانه باعث شده اصل و شأن حدیث، مورد غفلت قرار گرفته و مفهوم آن وارونه جلوه داده شود.

و اما اصل واقعه چیست؟

 بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
جمعه 13 دی 1392برچسب:, :: 1:35 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
در پی استقبال بی‌نظیر از کتاب مستطاب «مفاتیح الحیات» نوشتۀ عالم بزرگوار آیت الله جوادی آملی برآن شدیم تا هرشب بخشی از مطالب آن را پیشکش کاربران کنیم.
در پی استقبال بی‌نظیر از کتاب مستطاب «مفاتیح الحیات» نوشتۀ عالم بزرگوار آیت الله جوادی آملی برآن شدیم تا هرشب بخشی از مطالب آن را پیشکش کاربران کنیم.
 
پیامبر(ص) غذای داغ نمی‌خورد تا سرد شود و می‌فرمود: خدا به شما آتش نخورانده است. غذای داغ برکت ندارد پس آن را سرد کنید و آن حضرت هرگاه غذا می‌خورد بسم‌الله می‌گفت.
 
انس می‌گوید: هرگز رسول خدا(ص) از  غذایی بدگویی نکرد، اگر غذایی را می‌پسندید آن را می‌خورد و اگر غذایی را نمی‌پسندید، نمی‌خورد.
 
رسول خدا(ص) سیر، پیاز، تره‌فرنگی و عسل آغشته به شیره‌ای که از درخت، در شکم زنبور می‌ماند، نمی‌خورد زیرا بوی آن در دهان می‌ماند.
 
پیامبر اکرم(ص) ساده و محقّر بر سر غذا می‌نشست و هرگز آروغ نمی‌زد و دعوت آزاد و برده را می‌پذیرفت، هر چند بر غذایی که از پاچه و سیراب تهیه می‌شد! هدیه را می‌پذیرفت، هر چند جرعه‌ای از شیر باشد و آن را می‌خورد؛ ولی صدقه نمی‌خورد.
 

در ادامه مطلب بخوانید



ادامه مطلب ...
جمعه 13 دی 1392برچسب:, :: 1:15 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

امام جمعه سرخس گفت: تنها راه برون رفت از فتنه حفظ بصیریت و وحدت مردم در سایه ولایت فقیه است.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 9 دی 1392برچسب:سرخس, امام جمعه , فتنه 88, :: 17:43 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

عضو کمیسیون انرژی مجلس از احداث مجتمع پروپیلن در شهرستان سرخس خبر داد

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
دو شنبه 9 دی 1392برچسب:سرخس,پتروشیمی, سجادی, :: 17:38 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
 
 
عقیق: در قبرستان بقیع پیکر مطهر امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به خاک سپرده شده است.

همچنین قبر عباس عموی پیامبر و فاطمه بنت اسد، مادر امام علی، حضرت ام البنین و برخی دیگر از بزرگان در این قبرستان قرار دارد. قبرستان بقیع در چند قدمی حرم پیامبر اکرم واقع و مورد احترام همه فرقه‌های اسلامی است. این قبرستان توسط فرقه جعلی وهابیت در ۸ شوال ۱۳۴۳ ه.ق (فروردین ۱۳۰۵ه.ش) ویران شد.





دو شنبه 9 دی 1392برچسب:بقیع, امام حسن مجتبی (ع), :: 16:59 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
شاید یکی از سرفصل های زندگی امام حسن مجتبی (ع) ،ماجرای صلح با معاویه باشد. صلحی که بی شک اثرات بی بدیلی در تاریخ اسلام داشت تا جایی که گرچه در ظاهر باعث دادن قدرت به آل امیه شد،...
بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
دو شنبه 9 دی 1392برچسب:امام حسن (ع), صلح, :: 16:34 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.