هاشمی رفسنجانی: عده‌ای تعمداً تفرقه‌افکنی می‌کنند/ انتقاد از علنی‌کردن اختلافات
دبير دين و زندگي
ديني

هاشمی رفسنجانی: عده‌ای تعمداً تفرقه‌افکنی می‌کنند/ انتقاد از علنی‌کردن اختلافات

احزاب و شخصیت‌ها - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد صریح از اختلاف افکنی های علنی از تریبون های باز و اصرار عمدی بر ایجاد تفرقه، تاکید کرد: انعکاس اختلافات در تریبون‌های باز برای داخل و خارج چه توجیهی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، وی در دیدار اعضای هیأت رئیسه و شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی، با بر حق دانستن خواسته‌های صنفی، سیاسی و فرهنگی دانشجویان گفت: مهمترین خواسته و مطالبه انقلاب اسلامی ایران که موجب خیزش مردم مسلمان و اقشار گوناگون جامعه ایران شد، نزدیکی هر چه بیشتر به جامعه مدینه‌النبی(ص) و معارف اهل بیت(ع) بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه علی‌رغم فراز و نشیب‌ها و ضعف‌ها و قوت‌ها، قوا و ارگان‌های جمهوری اسلامی همواره تلاش داشته‌اند که هدف اصلی نظام که نزدیکی فرهنگی به مکتب اهل بیت و ترویج اخلاق اسلامی بود، تا حد امکان حفظ گردد، تصریح کرد: متأسفانه اخیراً برخی سوءتدبیرها و مدیریت‌ها ما را از این هدف دور کرده و لازم است شجاعانه اشتباهات اصلاح و آرمان‌های اصیل امام راحل(ره) و نظام اسلامی احیاء گردد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام علنی شدن اختلاف مسئولان و اصرار تعمدی برخی بر ایجاد تفرقه را نگران‌کننده خواند و با تأکید بر لزوم هوشیاری شخصیت‌ها، گروهها و مسئولان کشور در این مورد گفت: انعکاس اختلافات در انظار عمومی و تریبون‌های باز برای داخل و خارج چه توجیه و منطقی می‌تواند داشته باشد؟

وی افزود: خوشحالی دشمنان خارجی نظام و معاندین انقلاب اسلامی از اختلافات و درگیری‌های داخلی، دل دوستداران انقلاب و وفاداران نظام اسلامی را به درد می‌آورد و از سوی دیگر بدخواهان و قدرت‌های استکباری را در اراده‌شان برای تحمیل سختی‌ها و تحریم‌ها مصمم‌تر خواهد کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تأسف از فقدان نشاط و سرزندگی سیاسی در دانشگاه‌ها، عدم حساسیت مسئولان کشور نسبت به این وضع را نگران‌کننده خواند و تصریح کرد: نقد منصفانه و تأملات تئوریک و فکری و عملی خواسته به‌حق حال حاضر جامعه دانشگاهی و دانشجویان است.

وی افزود: نقد دلسوزانه ویژگی هر مسلمان آزاده و امر به معروف و نهی از منکر از اصول مسلم مدیریت دینی در جوامع الهی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: براساس آموزه‌های قرآنی باید آستانه تحمل را بالا برده، سخن حق را از هر کس شنید و بهترین آن را انتخاب کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امر به معروف و نهی از منکر و نقد مسئولان را از تأکیدات قرآن کریم و از مبانی اسلامی خواند و با اشاره به آیات سوره مائده تصریح کرد: قرآن کریم در این سوره علمای یهود و نصاری را هم به خاطر اینکه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را در میان امت خود گوشزد نمی‌کردند، مورد سرزنش و ملامت قرار داده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فعالیت منتقدانه و دلسوزانه دانشجویان و جامعه دانشگاهی در چارچوب‌های قانونی را به سود نظام دانست و گفت: دانشجو اگر در محیط دانشگاه با چون و چرا و انتقاد منصفانه آبدیده نگردد، نخواهد توانست آینده جامعه اسلامی و مدیریت نظام اسلامی را به عهده بگیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سابقه 70 ساله انجمن اسلامی دانشگاه تهران، پایداری و حضور همیشگی این نهاد پویا و فرهیخته را مستلزم اعتدال و عقلانیت حاکم بر مشی این تشکّل دانست و با تأکید بر لزوم هوشیاری دانشجویان در برهه حساس کنونی نظام و انقلاب تأکید کرد: دانشجویان باید با صبر و بردباری و پرهیز از وارد شدن به فضاها و جریانات تند و افراطی، در مقاطع حساس حرف و سخن خود را مطرح و با آرامش و تدبیر پیگیر مطالبات بر حق خود باشند تا بدین‌گونه بهانه‌ای به دست بدخواهان فضای بانشاط دانشگاه ندهند.

/2727

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.