9 دی چگونه خواب فتنه گران را آشفته ساخت؟
دبير دين و زندگي
ديني
گزارش تحلیلی شفاف
یکی از نکات جالبی که در رابطه با ماهیت واقعه 9 دی می توان به آن اشاره کرد جنبه دینی و اعتقادی حرکت این روز می باشد. روزی که در آن مردم در واکنش به آنچه که توهین به مقدسات، شعائر و باورهای دینی و مذهبی خوانده می شد به پا خاستند و پایبندی و اعتقاد قلبی خود را نسبت به مقدسات، اصول و ارزشهای اسلامی نشان دادند.

شفاف: یکی از نکات جالبی که در رابطه با ماهیت واقعه 9 دی می توان به آن اشاره کرد جنبه دینی و اعتقادی حرکت این روز می باشد. روزی که در آن مردم در واکنش به آنچه که توهین به مقدسات، شعائر و باورهای دینی و مذهبی خوانده می شد به پا خاستند و پایبندی و اعتقاد قلبی خود را نسبت به مقدسات، اصول و ارزشهای اسلامی نشان دادند.

در واقع این بعد معنوی و دینی روز 9 دی باز می گردد به ماهیت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی که بر مبنای ارزشهای اسلامی و اجرای احکام دینی شکل گرفته است. یکی از دلایلی که موجب اما خمینی (ره) مهضت اسلامی خود را در سال 1342 آغاز کند و به تبع ایشان مردم ایران نیز وارد عرصه نبرد با نظام شاهنشاهی شدند، نادیده گرفتن احکام دینی و به فراموشی سپردن دستورات اسلامی در عرصه های سیاسی و اجتماعی بوده است.

نظام جمهوری اسلامی در زمانه و شرایطی استقرار یافت که الگوی انقلاب ها و ایدئولوژی حاکم بر آنها مبتنی بر سکولاریسم بود. جنبش های ملی گرا، سویالیستی و لیبرالی که در منطقه خاورمیانه به وطر اخص و در سراسر دنیا به طور اعم شکل می گرفتند و در رسیدن به اهداف خود به موفقیت می رسیدند یا با شکست مواجه می شدند عمدتاً مبتنی بر ایدئولوژی های سکولار بودند که در آن ردپایی از نظریه های دین دیده نمی شود.

نایدده گرفتن احکام اجتماعی اسلام و تلاش برای غربی سازی جامعه موجب شد  که ایران به نسخه ای تنزل یافته و کپی برداری شده از جوامع غربی تبدیل شود و هیچگونه ردپا یا اثری از اسلام و ارزشهای دینی و مذهبی چه در قوانین اجتماعی جامعه و چه در عرصه سیاسی وجود نداشتته باشد. حادثه 9 دی را نیز می توان در همین راستا تفسیر کرد. واقعه ای که نشانگر اوج اعتقاد قلبی و پایبندی مردم نسبت به اعتقادات مذهبی خود بود و مردم ایران در این روز نشان دادند که همچنان بر سر عهد و پیمان های خود ایستاده اند و اجازه نخواهند داد که مجدداً باورها و ارزشهای سکولار و غربی در جامعه حاکم شوند.




اهمیت بعد دینی و معنوی روز 9 دی در سخنان مقام معظم رهبری نیز انعکاس یافته است و ایشان در این رابطه فرموده اند:

«در قضیه 9 دی سال 88 یک نکته اساسی وجود دارد و آن نکته بر می گردد به هویت و ماهیت انقلاب یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و حضور عظیم بی نظیر تاریخی در سال 57، در 9 دی این روح به شکل بارزی نشان داده شد به طوری که جای انکار و تردید و تامل را برای هیچ کس از بدخواهان، دوستان، دشمنان و دیگران باقی نگذاشت. آن روح چه بود؟ روح دیانت حاکم بر دل های مردم.»

یا ایشان در جای دیگر می فرمایند:

«ایمان دینی آن معجزه گری است که قادر است اولا همه مردم را بسیج کند و بیاورد. ثانیا آنها را در صحنه نگه دارد و سختی ها را برای آنها هموار و آسان کند. هیچ ایمان دیگری این خصوصیت را ندارد. ایمان دینی می گوید شما اگر چنانچه فایق شدید و پیش بردید، پیروزید. اگر کشته هم شدید یا اگر زندان هم افتادید، پیروزید. چون به وظیفه عمل کرده اید. وقتی کسی یک چنین اعتقاد و ایمانی داشت این دیگر شکست برایش معنا ندارد. لذا وارد میدان می شود. این همان عاملی است که هم در صدر اسلام اثر کرد و هم در انقلاب ما اثر کرد. 9 دی این را نشان داد. نهم دی یک نمونه ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت. یعنی مردم احساس وظیفه دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالح خودشان را انجام دادند. عمل صالح این بود که بیایند تو خیابان، نشان بدهند و بگویند مردم ایران، اینها هستند.... این حرکت، حرکت بزرگی بود و کار بزرگی هم انجام گرفت.»

زدودن افکار دینی و مبارزه با اعتقادات مذهبی مردم یکی از راه هایی می باشد که همواره از سوی رسانه ها و دستگاه های تبلیغاتی غرب از اول انقلاب دنبال شده است تا به واسطه کم رنگ شدن ارزشهای دینی نزد مردم از میزان پایبندی و اعتقاد آنها نسبت به نظام جمهوری اسلامی نیز کاسته شود تا از این طریق بتوانند به داخل کشور نفوذ و اهداف شوم خود را تامین کنند.

اما هوشیاری و بصیرت مردم ایران که تبلور آن در روز 9 دی بود، خواب استعمارگران غربی را آشفته ساخت و باردیگر نشان داد که مردم مومن و متعهد ایران حاضر نیستند دست از اعتقادات و باورهای مذهبی خود بردارند و برای انقلابی خون عزیزترین کسان خود را نثار آن کردند تا پای جان می ایستند و مانع از این می شوند که کشور به دست نا اهلان و مخالفان ارزشهای دینی و اسلامی مردم ایران بیافتد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 9 دی 1392برچسب:9دی, فتنه, :: 15:28 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.