شبیخون ماهواره‌ای این بار در مدارس
دبير دين و زندگي
ديني

شبیخون ماهواره‌ای این بار در مدارس

  •  

  چند وقتی است که شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای «جم‌تی‌وی» در فواصل میان پخش سریال‌های رنگارنگ ترکیه‌ای‌اش، آگهی‌های پخش سریال‌های کارتونی را برای پارت‌های زمانی صبحگاه این شبکه، به آنتن می‌برد


به گزارش  پایگاه تحلیلی انقلابی ارزشها نوشت: مثل اینکه این شبکه تصمیم گرفته است در کنار پخش سریال‌های ترکیه‌ای خیانت محورش که مخاطبان بسیاری را هم به خود جلب کرده است، فکری هم برای مخاطب کودک و نوجوان داشته باشد تا این طیف از مخاطب هم برنامه‌های مخصوص به سن خود را در این شبکه به تماشا بنشینند! البته بگذریم از اینکه کودکان و نوجوانان پیش از این هم، پدر و مادرهایشان را در تماشای سریال‌های ترکیه‌ای همراهی می‌کردند.

اگر شما هم در ماه‌های اخیر پای صحبت کودکان و نوجوانان نشسته باشید، احتمالاً به چنین مواردی برخورد کرده‌اید؛ مدتی است که دانش‌آموزان مدارس ما چه در مدرسه چه در دیدار‌های دوستانه و خانوادگی به جای اینکه از مسائل درسی یا برنامه‌های کارتونی و مناسب سنشان سخن بگویند، از داستان‌های حریم سلطان و عمر گل لاله صحبت می‌کنند و برای تماشای این سریال‌ها تا پاسی از شب هم بیدار می‌مانند.

این روزها اگر پای صحبت معلم‌های مدرسه بنشینید، می‌بینید که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانش‌آموزان این است که چه اتفاقاتی در قسمت جدید سریال‌های ماهواره‌ای افتاده است تا فردا بتوانند در زنگ‌های تفریح با سایر همکلاس‌های خود به تجزیه و تحلیل آن بپردازند. حال اگر در میان دانش‌آموزان کلاس، کسی ماهواره نداشته باشد، با تعاریفی که سایر همکلاس‌هایش از سریال‌های این شبکه‌ها، بازیگرها و نوع لباس‌هایشان دارند، با اصرار از پدر و مادرش می‌خواهد که از فواید این دایره زنگی بهره‌مند شود و بتواند در بحث‌های پیرامون سریال‌ها که هر روز در کلاسشان برگزار می‌شود، شرکت کند.

در این میان رسانه ملی ما هم با این همه دبدبه و کبکبه و نیرو و تجهیزات، تنها نظاره‌گر سیل عظیم مخاطبانی باشد که هر روز به جرگه تماشاگران شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان می‌پیوندند و تا بحثی از ریزش مخاطبان رسانه ملی به میان می‌آید، کمبود بودجه را بهانه و از زیر بار پاسخ شانه خالی می‌کنند. غافل از اینکه یک شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان تنها با خرید و دوبله چند سریال ترکیه‌ای توانسته رسانه ملی را با این همه برو و بیا از میدان به در کند و خوراک‌های آلوده خود را به صورت شبانه روز به خورد مردم دهد.

این روزها هم که این شبکه برای زمان‌های صبحگاه دانش‌آموزان، پیش از اینکه به مدرسه بروند هم کارتون پیش بینی کرده است تا مخاطبان خود را حتی در پارت‌های زمانی صبحگاهی همراهی کند. با توجه به اینکه محتوای محوری این سریال ها، خیانت و روابط خارج از حریم خانواده است، واقعاً خدا می‌داند تکلیف دانش‌آموزانی که پارت‌های زمانی شبانه‌شان را به تماشای چنین سریال‌هایی می‌گذارند، در آینده چه خواهد شد و خانواده‌های دهه‌های آتی، چگونه می‌توانند استحکام خود را حفظ کنند؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:شبیخون ماهواره‌ای این بار در مدارس, :: 16:48 :: نويسنده : غلامعلي ذوالفقاري

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبير دين و زندگي و آدرس zolfaghari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.